kahve-kupa-model
1. Modellenecek nesnenin eksenel kesitini çizin.
2. Revolve komutunu kullanarak 360 derece dönel yüzeyi oluşturun.

Bu kadar basit! Detaylı anlatımı da mevcut :)

Detaylı anlatım

1. Kesiti oluşturmak :
bardak_1Kesiti oluşturmak için Front görünüme geçin

Nesnenin merkezden kesilmiş silüetini oluşturan bir eğri çizin. Eğer kalınlık vermek istiyorsanız iç tarafta da devam edin.
Eğri çiziminde kullanmak için front görünümünde PictureFrame kullanarak bir kaynak resim de kullanabilirsiniz.

2. Revolve işlemi:

bardak_2
Komut satırına revolve yazın.

bardak_3
Revolve için kullanılacak dik ekseni tanımlamak için 2 nokta seçin. Bunu front görünümünde çizmeniz işinize yarayabilir. Eğri front görünümünde çizili ise bütün revolve işlemini o görünümde yapmak daha kolaydır.

bardak_4

bardak_5
Eksen verildikten sonra başlangıç açısı sorulur. Tam eksenel bir nesne için girilecek değerler varsayılan değerler olan 0 ve 360 derecedir ve space tuşuna basarak geçebilirsiniz.

bardak_6

bardak_7

bardak_8

İşte size güzel bir starbucks kahve bardağı :)

Ders modelini indirmek için tıklayın:
[download id=”24″]

Bakalım bunları modelleyebilecekmisin:
grande-starbucks-coffee-cup hot-pink-pet peridot

İyi modellemeler!